Lilypie Third Birthday tickers

24 Mart 2011 Perşembe

Aile Eğitimi-3

KONU: ÇOCUĞA KENDİMİZİ İFADE ETMEK

Kendimizi ifade etmek birçok açıdan önemlidir. Çocuklarımızın davranışları karşısında duygularımızı düşüncelerimizi söylemezsek onlar yüz ifademizden, duruşumuzdan anlamlar çıkarmaya çalışacaktır. Ayrıca davranışlarıyla bizi nasıl etkilediklerini anlayamayacaklardır.

Çocukların hoşumuza gitmeyen, bizi rahatsız eden bir davranışı sonucu kendimizi ifade ederken dikkat etmemiz gereken noktalar:

- Genelleme, küçümseme, suçlama, etiketleme gibi kişiliği hedef alan (baskıcı tutum) iletişim şeklini kullanmayacağız.

- Çocuğun kişiliğini değil davranışını hedefleyeceğiz ve neden bu davranışı yanlış bulduğumuzu, bu davranışın bize olan zararını/etkisini çocuğa açıklayacağız. Bir de bu davranış sonucunda hissettiğimiz duyguyu anlatacağız.

Örnek:

- Alışverişte sürekli birşey almamı istediğinde (olay) sıkılıp utanıyorum (duygu) çünkü hem işimi çabuk bitiremiyorum, hemde satıcılardan rahatsız oluyorum (davranışın etkisi)

- Yemeğini iyi yemediğin zaman (olay) endişeleniyor ve üzülüyorum (duygu) çünkü iyi beslenemeyeceğini ve hastalanacağını düşünüyorum (davranışın etkisi)

Bu tarz cümleleri olumlu ve hoşumuza giden olaylarda da kullanabiliriz. Örneğin çocuğunuz evi toplarken size yardımcı oldu. Siz de;

-' Toz alarak evi toplamama yardım etmen çok hoşuma gitti. Bugün daha az yoruldum.' dediğinizde onun bu davranışını teşvik etmiş olursunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder